۱۳۸۹ دی ۱۲, یکشنبه

در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند


کتاب «دربهشت پنج نفر منتظر شما هستند» الان تموم شد. کتاب رو که بستم حس خیلی خوبی داشتم. وقتی کتاب رو می خوندم من هم دنبال پنج نفر خودم می گشتم یا به این فکر می کردم که جزء پنج نفر چه کسانی هستم. گاهی انگار نمی دونیم چرا جایی هستیم اما در حقیقت یه دلیلی براش وجود داره، دلیلی که ما ازش بی خبریم. ما همه به هم مربوطیم. جالبه که این دوکتاب آخری که خوندم یعنی «در بهشت...» و «انگار گفته بودی لیلی» هر دو این حس رو در من به وجود آوردن که ما به هم مربوطیم و نمی تونیم این پیوند رو ندیده بگیریم.
جمله هایی از کتاب:
«بزرگترین هدیه ای که خدا می تواند به تو بدهد این است:  درک آنچه در زندگی ات گذشته. تا زندگی ات برایت توجیه شود. این همان آرامشی است که دنبالش بودی»
«مطرود که باشی حتی سنگی که به طرفت می اندازند می تواند دلت را شاد کند»
«هیچ عمری هدر نمی رود، تنها زمانی که هدر می دهیم، زمانی است که فکر می کنیم تنهاییم»
«قرن ها بشر شجاعت را با برداشتن سلاح و بزدلی را با زمین گذاشتن سلاح یکی گرفته است»
«هرکس بر دیگری تاثیر می گذارد، و او هم بر دیگری، و دنیا پر از داستان است، و لی همه ی داستان ها یکی است»
در بهشت پنج نفر منتظر شما هستند، میچ البوم،ترجمه پاملا یوخانیان، نشر کاروان، چاپ 88، 2800 تومن

۵ نظر:

  1. سلام ممنونم از معرفی کتاب
    کسانی که مثل من نمی تونن کتاب فروشی برن به هر دلیلی !! می تونن اونو از کتابناک دانلود کنن

    پاسخحذف
  2. منم از کتابناک کتاب دانلود کردم ولی فکر می کنم تو این وضعیت کتاب بهتره به خصوص کتاب های نویسنده های وطنی رو بخریم. همین طور فکر می کنم خوبه بهم دیگه کتاب هدیه بدیم. شاید کمکی کرده باشیم به رشد کتابخونی تو این مملکت و به رشد خیلی چیزای دیگه

    پاسخحذف
  3. با تو کاملا موافقم
    من یه بچه کوچولو دارم و از صبح تا بعدازظهر سرکار هستم . همسرم هم با کتابخونی میونه ای نداره تنها راه کتاب خواندن برای من کتابهای الکترونیکیه که در مواقع بیکاری هرچند کوتاه در محل کار بتونم نگاهی بهشون بیندازم
    تازه گی ها یه سایت نشر کاروان شروع به فروش کتابهای الکترونیکی کرده که تعدادشون خیلی کمه
    اگر اینگونه کتابها هم به بازار کتاب ایران اضافه بشن خیلی خوب می شه. چون کتابهای الکترونیکی موجود کیفیت خیلی بدی دارن و مثل همین کتابی که معرفی کرده بعضا همه صفحاتش آورده نشده. برای من فعلا این سایتهای کتابهای الکترونیک رایگان خیلی لازمه. مخصوصا برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی

    پاسخحذف
  4. چندتایی کتاب به درد بخور فکر کنم تو لپ تاپم داشته باشم. خوشحال میشم در راستای فرهنگ کتابخوانی برات بفرستم ;)

    پاسخحذف
  5. حتما، متشکر می شم از لطفت. فقط اسامی شون رو بگی بد نیست. چون با این وضع اینترنت آپلود کردنشون سخته. نمی خوام باعث زحمت بشه. خودم هم چندتایی دارم می تونیم تبادل کتاب کنیم
    tamamate.tanhaee@gmail.com

    پاسخحذف