۱۳۸۹ بهمن ۱۶, شنبه

کتاب‌های عاشقانه


انگار همه کم کم دارن میرن تو فکر ولنتاین. کتابخون ها هم با کتاب به استقبالش می رن. این و این رو خوندم و هوس کردم منم یه پست بذارم. خودم الان دارم فکر می کنم چه کتابایی از بین کتاب هایی که خوندم عاشقانه بودن یا حداقل به اعماق احساساتم دسترسی پیدا کردم. کتاب های عاشقانه برای من این ها هستن یا حداقل الان به ذهنم می رسن:
 «شازده کوچولو» از سنت اگزوپری
 «فراتر از بودن» از کریستین بوبن
همین طور «ستایش هیچ» از بوبن با ترجمه ی پیروز سیار
«و حتی یک کلمه هم نگفت» از هاینریش بل
 «عقاید یک دلقک» شاید یه کتاب عاشقانه نباشه اما چون من رو یاد عشقم می ندازه برام عاشقانه است و همین طور «ساندیتون» از جین آستین

«عشق آنچه را دوست می دارد تیره نمی سازد چون در پی تصاحبش نیست. لمسش می کند بی آنکه به تصاحب خود درش آورد. آزادش می گذارد تا برود و بیاید. نگاهش می کند که دور می شود، با گام هایی چنان آهسته که مردنش شنیده نمی شود: ستایش آنچه ناچیز، تحسین آنچه ناتوانی است. عشق می آید، عشق می رود. همیشه هنگامی که خود می خواهد، نه آنگاه که ما می خواهیم.»
ستایش هیچ/کریستین بوبن/ ترجمه ی پیروز سیّار

۲ نظر: